Monday 10 December 2007

Vyhazov z prace

No vida ubehl teprve jeden den a jsem zase tady :)
Dneska mam taky specialni prilezitost neco napsat, protoze jsem dostal vyhazov z prace.
A zase to snad asi bylo kvuli fotaku, teda tentokrat asi neprimo, protoze jsem vcera rekl nahlas, ze si ho chci koupit, doufal jsem totiz ze si na nej tenhle tyden vydelam... :o)
Abych to objasnil, fotak ve me evokuje vzpominku na jediny IT job, ktery jsem v Londyne delal a ze ktereho jsem dostal vyhazov po 2 tydnech kvuli tomu, ze me zakaznik obvinil z kradeze pry vzacne stare zrdcadlovky a jeste podal trestni oznameni na firmu. Dodnes cekam jestli me kvuli tomu navstivi policie. Uz je to 9 mesicu a jeste se nikdo neozval. No urcite ho babyzna jedna americka svinka nekde schvalne zasantrocila, aby si na me spravila naladu, ale to uz je dnes uplne jedno...
Ale vratim se k dnesku. Tentokrat musim zaklepat, ze jsem mel zase jen smulu, a ze me nevyhodili kvuli me neschopnosti, cehoz jsem se obaval nejvic... :)
Minule utery jsem zacal pracovat jako handyman v Tullse Hill, kde se stavi bytovky. Tenhle job jsem dostal tak trosku podvodem. Uz me totiz nebavilo porad hledat praci jako pomocnik za 6.x liber na hodinu a tak jsem se nastval a koupil si naradi pres Internet, jako akuvrtacku a brasnu s naradim, vyslo me to na necelych £200. Handyman je pro ty co nevedi, clovek ktery by mel umet udelat v dome uplne vsechno, od drobnych oprav az k prestavbe domu. Poslal jsem tedy zivotopis do jedne agentury, pro kterou jsem delal asi pred rokem, kdyz jsem prijel do Londyna. Samozrejme jsem do zivotopisu napsal, ze mam nekolikamesicni zkusenosti jako handyman. Bez toho sanci za ziskani dobreho mista nemas. A ja je vlastne mam, tech par mesicu co jsem delal na stavbe jsem se jako pomocnik hodne vecem naucil. Takze jsem vlastne az zase tak moc nelhal. No a vida ono to zabralo! Agentura se behem par dni ozvala a nabidla me handyman job v Tulse Hill za 10 liber na hodinu. Na tyhle stavbe uz jsem dokonce delal v lednu asi tyden labourera (btw. hrozna vzpominka).
Je to silena stavba, nic se tam od te doby nezmenilo, tedy spise k horsimu, veskere zazemi bylo v jedne mistosti, neco jako garazi, asi budoucim obchode, kde byl zaroven i sklad materialu, prevlikarna a kuchynka... Ale uz jsem byl zvyklej na lecos, takze me to neprislo tak hrozny, kdyz misto klasicke vodovodni baterie byla privedena hadice, prilepena stribrnou paskou nad umyvadlo, pod kterym byl kybl do kteryho tekl odpad... hlavni vec byla ze tam nebylo moc lidi, tak jenom neco kolem 6, a ono i to je dost, kdyz si clovek vezme partu anglanskejch remeslniku,s patricnou anglictinou, kdyz clovek slysi 3x za sekundu FUCK a podobne vyrazy. Ne ze bych byl nejakej slusnak, to urcite ne, ale proste vetsinou nevim co bych jim na to, pokud tedy zrovna rozumim o cem mluvi, rekl. Maximalne jim odsouhlasim ze Petr Cech is fucking good goalie :)
Takze muj prvni job jako handyman bylo pridelat zdrcadla do koupelen v bytech, ktere uz byly z 99% hotove. V podstate jsem pochopil, ze bych mel pracovat na tom 1 %, coz me tedy trosku vydesilo. Davat do kupy byty, ktere stoji az 300 tisic liber, ja ITak, kterej stravil 10 let v kanclu a kterymu tata celej zivot rikal ze ma obe ruce levy, z toho jsem tedy zacal byt trosku nervozni a pomalu jsem zacal premyslet o tom jestli jsem zde abych si vydelal, anebo utracel...
Zachranila me vsak jedna vec. A sice to jak rychle jsem zjistil, ze jako amater se az zase tak nelysim od lidi, kteri si rikaji profesionalove. Teda sef me k tem zrdcadlum ani nebyl schopnej najit ty spravny wall plugs (hmozdinky), a tak jsem musel v nasem "skladu" prolizat krabice a hledat v naprostem chaosu, kdy je smichano vsechno se vsim sroubek po sroubku, a nakonec jsem tam stejne dal obycejny srouby do dreva a sef me za to jeste pochvalil...
No proste kazda prace, kterou jsem tam za ten tyden delal a pritom snazil odkoukat jak se to ma delat spravne, me ukazala, ze to snad zase tak moc pokazit nemuzu, kdyz jsem videl jak to delali Ti prede mnou :) Skoda ze jsem neporidil nejaky fotky, to byste se divili jak hrdi anglicti stavitele dokazou zprasit barak - krivy dvere, spatne udelany zamky, diry ve stenach od Brano zavira samo, poskrabane dlazdice a kuchynske desky, atd...
Zkratka moje predstava byla skoro presna. Handyman je vlastne kazdej kdo zrovna nedpopali barak...
No a dneska to prislo. Uz jsem mel takovej divnej pocit, ze se sefa moc ptam. Obcas ze me byl nervozni, ale on je zkratka takovej, naladovej a trosku nervak (mozna proto ze ma 5 deti :o) Takze by me asi nevyhodil, navic vsechno co me nechal delat jsem zvladnul bez vetsich potizi.
Takze tu moji obavu nakonec vyresila agentura. Dneska po prvni prestavce zavolal agent, ze ma problem s payment a ze musim okamzite skoncit. Se mnou skoncil i Easy, coz byl cernosky labourer, pohodovy kluk, ktery tam pro agenturu delal uz mesic. Agentura za nas proste nedostala zaplaceno, takze jsem se jenom zasmal, zbalil si fidlatka a vyrazil smerem k domovu.
Rikam si ze kdyby tam dali nekoho jinyho misto me, mozna by bylo vse v pohode a vsichni by meli svoje penize, ale to uz beru jen tak ze zvyku, jako prikladnej magnet na prusery. Taky jsem zvedavej co me zase poslou, urcite to bude zase problem, neposlou vsechno, zase tam budu muset telefonovat, jako minulej patek, kdyz me neposlali asi tretinu mzdy.
Ale i tak to byl zajimavy tyden, kez by takovych bylo vic...
Ted muzu zase sedet a cekat az se ozve telefon a nekdo bude potrebovat handymana, snad se bude na co tesit ;)

Na to ze to byl litaci den, byl fakt v pohode, prijit o praci v cechach tak z toho mam trauma na delsi dobu, tady je to uplne jinak...to je fajn
A navic me dnes spravili naladu zajimavi lidi -

No comments: